Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Det här med barndom

Publicerad 2012-11-14 13:56:44 i Allmänt,

Min lilla dotter T är 5½ år nu. Hennes ordförråd är ganska brett och hon leker med ord hela dagarna. Vilket jag älskar, som ni som läst min blogg säkert vet vid det här laget ;) Jag har själv alltid älskat ord och ordens makt och lekfullhet. Hur som , så leker som sagt båda småtjejerna en hel del med ord och att få in dem rätt.
I dag hade T "kommit på" ordet barndom. Så innan i dag utspelade sig förlande konversation:
T: Mamma, får jag titta på TV?
Jag: Nä, det får du inte. Du får leka något istället
T: Mäh! Vad är detta för barndom egentligen!?
Jag: Ja du snuttan, det är nog en rätt bra barndom. Du får leka dig blå om du vill, o använda din fantasi!
T: Äh, den är slut (surar)
Jag: Fast du får komma på något då
T: (suckar) Vilken barndom

:D Jadå hon slutade sura rätt snabbt och satte igång att bygga en koja med lillasyster istället. Men jag tyckte det var rätt charmigt sätt för henne att hitta rätt med ordet "barndom".
 
En del av min fantastiskt tokiga familj, en dag i skogen för några veckor sedan <3
(Scoob, T, V och Maltemannen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela